loading...

پی اس ان ساپورت | ریکاوری و دی اکتیو اکانت PSN

بازدید : 432

تنظیم 4K و HDR روی PS4 Pro ،مجموعه کنسول های بازی شرکت سونی، تحت عنوان پلی استیشن (PlayStation)همواره از محبوب ترین کنسول های بازی در میان کاربران بازی های رایانه ای بوده است. این شرکت همواره کنسول های بازی خود را همانند دیگر محصولات خود مطابق با علم روز و با کیفیت مثال زدنی می سازد و در اختیار کاربران خود قرار می دهد. گفتنی است ، این شرکت به تازگی جدیدترین کنسول پلی استیشن خود را تحت عنوان “PlayStation 4 Pro”  به بازار عرضه کرده است. یکی از قابلیت های شگفت انگیز این کنسول، پشتیبانی آن از فناوری های HDR به همراه دقت 4K است. البته این بدان معنا نیست که تمامی بازی ها این کنسول با کیفیت 4K عرضه خواهد شد. ولی فناوری HDR مسئله ای است که تاثیر گذارتر از 8 میلیون پیکسل باشد. از جمله بازی هایی که با هر دوی این فناوری ها سازگار خواهند بود می توان به Uncharted 4, God of War و Rise of Tomb Raider Read اشاره نمود. پشتیبانی از این فناوری ها توسط کنسول “PlayStation 4 Pro” درست چیزی است که سبب خواهد شد لذت انجام این بازی های این کنسول دوچندان شود. در رابطه با خروجی های صوتی نیز باید بگوییم که تغییر چندانی در این بعد مشاهده نمی شود و سونی زیاد به این مبحث نپرداخته است. گذشته از همه این اوصاف،  معمولا مشکلاتی در راه اندازی این کنسول ( PS4 Pro ) در تلویزیون های جدید وجود دارد لذا آموزش مختصری را برای شما عزیزان آماده کرده ایم تا بتوانید این مشکلات را رفع و از امکانات جدید این کنسول شگفت انگیز لذت ببرید. در ادامه این مطلب از پی اس ان ساپورت، با ما همراه باشید.

تنظیم 4K و HDR روی PS4 Pro

تنظیم 4K و HDR روی PS4 Pro ،مشکلاتی که در فوق از آن یاد کردیم معمولا بر 2 قسم تقسیم می شوند. برخی از این مشکلات مربوط به تنظیمات کنسول هستند اما برخی دیگر از آنان به تلویزیون و تنظیمات منوی آن باز می گردند. همانگونه که قبل تر نیز بدان اشارده نمودیم، مهم ترین ویژگی PS4 Pro که آن را نسبت به PS4 های معمولی ارائه شده به بازار متمایز می سازد، پشتیبانی آن از رزولوشن 4K است لیکن توجه داشته باشید که طبیعتا لازمه استفاده از این رزولوشن این است که تلویزیون شما هم حتما باید کیفیت 4K را پشتیبانی نماید. خوب برویم سراغ مراحل بررسی و انجام تنظیمات مناسب، اولین گامی که شما باید بردارید، بررسی تنظیمات 4K و HDR بر روی PS4 Pro خود می باشد. حال برای انجام این کار به این صورت عمل می نماییم.

به مسیر Settings -> Sound and Screen -> Video Output Settings بروید، و سپس تنظیمات زیر را اعمال نمایید.

Resolution: Automatic or ’2160p’

TV Size: The size of your TV in inches only relevant for 3D

RGB Range: Automatic

HDR: Automatic

Deep Color Output: Automatic

تنظیم 4K و HDR روی PS4 Pro

تنظیم 4K و HDR روی PS4 Pro ،اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر در این قسمت شما دست به انتخاب گزینه Automatic بزنید، PS4 Pro به صورت خودکار اقدام به انتخاب بالاترین رزولوشن ممکن خواهد کرد. شما با دسترسی به گزینه “اطلاعات خروجی ویدئو”  می توانید به مشاهده سیگنال های که از PS4 Pro خو به تلویزیون مورد نظرتان منتقل می نمایید، بپردازید. ( برای درک بهتر این موضوع به بخش بعدی مراجعه فرمایید).

نکته ی دیگر که باید مورد توجه شما باشد این است که شما برای لذت بردن از قابلیت های 4K و HDR بازی هایی که بدین منظور برای PS4 Pro شما ارائه می شوند می باید پچ نرم افزاری جداگانه ای را دریافت و نصب نمایید. برخی از این بازی ها که به بروز رسانی نرم افزاری نیاز دارند عبارتند از Uncharted 4 ,The Last of Us و Rise of Tomb Raider Read و …

آیا با طی تمامی این مراحل، هنوز هم مشکل شما پا برجاست؟

تنظیم 4K و HDR روی PS4 Pro ،به این موضوع توجه داشته باشید که HDR دقیقا یک قابلیت “plug-and-play” نیست و اغلب نیاز است که این قابلیت با تلویزیون شما سازگاری داشته باشد. اول از همه لازم است که تلویزیون شما از جانب HDCP 2.2  کپی حمایت شود. که این امر برای تمامی تلویزیون های Ultra HD صادق نیست لذا برای تایید این مسئله، نام مدل خود را به صورت آنلاین بررسی کنید و یا این که به دفترچه راهنمای آن مراجعه نمایید تا از حمایت آن توسط HDCP 2.2  کپی اطمینان حاصل کنید. چنان چه از پشتیبانی تلویزیون خود توسط HDCP 2.2  کپی مطمعن شدید و باز هم مشکل شما پا بر جا بود بنابراین فناوری HDR در تلویزیون شما فعال نمی باشد پس سری به تنظیمات تلویزیون خود بزنید. در اکثر تلویزیون های ارائه شده به بازار این فناوری باید به به صورت دستی فعال شود. این را هم مد نظر داشته باشید که در برندهای مختلف، این نام گذاری جهت فعال سازی متفاوت است. به عنوان مثال به برخی از مهمترین های آن ها اشاره می کنیم:

سامسونگ : Activate HDMI UHD Color

سونی :  Activate HDMI Enhanced format

پاناسونیک :  Activate HDMI HDR Setting

ال جی :  Activate HDMI Ultra HD Deep Color

همچنین شما باید از تنظیماتی مانند “HDR +” که معمولا در تلویزیون های سامسونگ وجود دارند، خودداری کنید. چرا که این ها در واقع توابع پیشرفته ای برای SDR به HDR هستند و برای HDR واقعی که مد نظر شماست کم خواهند بود. برای این که از ارائه تصویر HDR توسط تلویزیون خود مطمعن شوید بر اساس یک قاعده کلی، تلویزیون شما باید به طور خودکار به حالت HDR سوئیچ کرده و یک برچسب کوچک HDR را در یک گوشه صفحه نمایش، به تصویر بکشد. در غیر این صورت، جایی از کار می لنگد.

آیا هنوز هم در دریافت HDR دچار مشکل هستید؟

تنظیم 4K و HDR روی PS4 Pro ،اگر تمامی مراحل فوق را طی نمودید و هنوز هم در دریافت HDR درچار مشکل هستید، سعی کنید تا PS4 Pro خود را مستقیما به تلویزیون خود وصل کنید و از عبور اتصال با واسطه گری گیرنده AV خودداری نمایید. همچنین به نظر می رسد که مسائل سازگاری مشروع با برخی تلویزیون های خاص وجود دارد که در این موارد سونی سازنده تلویزیون را سرزنش می کند. در حالی که تولیدکنندگان تلویزیون ها متقابلا به سرزنش پلی استیشن سونی روی می آورند. البته این مشکل نیز قابل حل است ولیکن برای حل کامل آن نیاز است تا زمان ارائه بروز رسانی مناسب برای سیستم عامل این تلویزیون ها صبر نماییم.


در ضمن اگر برای اکانت یا کنسول پلی استیشن شما مشکلی پیش اومده با ما در ارتباط باشید:

چنل نمونه کار ما در تلگرام : کلیک کنید

ارتباط مستقیم با ما در تلگرام : کلیک کنید

تماس تلفنی با تیم پشتیبانی : 09109264348 - 09376597960

PSN Support دوشنبه 04 آذر 1398 زمان : 17:11 نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

درباره ما
Profile Pic
ریکاوری اکانت psn هک شده بدون تاریخ تولد,حل مشکل اکتیو نشدن اکانت پلی استیشن,بازیابی ایمیل و پسورد اکانت دزدیده شده psn
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 132
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 69
  • آی پی امروز : 120
  • آی پی دیروز : 127
  • بازدید امروز : 211
  • باردید دیروز : 196
  • گوگل امروز : 55
  • گوگل دیروز : 44
  • بازدید هفته : 1,628
  • بازدید ماه : 1,183
  • بازدید سال : 45,694
  • بازدید کلی : 501,976
  • کدهای اختصاصی

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد